sobota, 21 marca 2020

ARCHITEKTURA ANTYCZNA W POLSCE

ARCHITEKTURA ANTYCZNA W POLSCE
W Kronice Rzymskiej napisano: CZESI BURZĄ KOŚCIOŁY W POLSCE. Zapis odnosi się do króla czeskiego Jana Luksemburskiego, który nie nauczył się po czesku i NIE ZNOSIŁ Czechów.
Jako Dobroczyńca Zakonu Najświętszej Marii Panny robił to do spółki z Krzyżakami. Najpierw ZBURZYŁ jako Król Polski zamek Królewski w Krakowie GARGAMELL, wobec czego Łokietek zarekwirował Biskupi Wawel. Gdy proponowałem Eminencji rewindykację Zamku Biskupiego we Wrocławiu i WAWELU to Obrazili Się. Potem – do spółki z Krzyżakami – rozebrał na cegłę dla Krzyżaków królewski zamek PRASKI w Sieradzu, Królewską Kruszwicę, Wspaniałą Bydgoszcz i megalityczne mury obronne Płocka na wapno dla Królewca.
Jan Luksemburski miał poprzedników i WIELKICH naśladowców. Najpierw Katolicy za Bolesława III zburzyli BAŁWOCHWALNIĘ w Krakowie, czego śladem jest nawa dzielnicy Płaszów-PŁACZÓW; potem powtórzono to po MAKABRYCZNEJ pacyfikacji Sobótki z Lubrą-SOBOTĄ, oraz po wypędzeniu Arcybiskupa do Gniezna z Archikatedrą Kaliską, którą przebudowano na TEATR, który w I.WŚ rozebrali Niemcy a Polacy zbudowali na tym miejscu teatr Bogusławskiego.
I budowlą ANTYCZNĄ w Polsce był pałac Olimpiady na Gargamellu, – matki Aleksandra Wielkiego. Gargamell Grecy uważali za GIGANTOMANIĘ a Rzymianie zwali GERMANIĄ. Pałac Olimpiady był ORYGINAŁEM architektonicznego Cudu Wszechczasów, Pałacu Ptolemeuszy w Aleksandrii. Od niego pochodzą polskie barwy narodowe, gdyż był z marmuru kłodzkiego Biała Marianna a schodząca do Wisły kolumnada z czerwonego granitu tatrzańskiego.
Jego aleksandryjską KOPIĘ Konstantyn Wielki kazał przewieść do Konstantynopola, żeby odebrać Aleksandrii Majestat Światowy. Wojewoda Kij (późniejszy Popiel II Myszowaty) po zdobyciu Konstantynopola TEŻ kazał ten Pałac rozebrać i przewieść do Sambora, gdzie zrekonstruowano go na Cytadeli. Saga rodowa Pani Premier Zjednoczonego Królestwa wg IDIOTY Dostojewskiego mówi, że Mikołaj Pałkin zapytał sekretarza: A CZEMUSZ TO MARGRABIA MYSZKIN CHCE BYĆ ROSYJSKIM KSIĘCIEM? – JEGO PRZODEK, WOJEWODA KIJ, PRZEWIÓZŁ PAŁAC CESARSKI Z KONSTANTYNOPOLA DO KIJOWA. – CO ZA IDIOTA – ALE SKORO PRZEWIÓZŁ TO NIECH BĘDZIE… Striptiserka Posejdona z Poznania miała najpiękniejszy orli nos na świecie, ale Spartoliła go operacją plastyczną.
Ta architektura zachowała się na WATYKANIE, bo Grzegorz Wielki w r. 600 kazał zbudować kopię rotundy pałacu SĄD nad Bosforem na prezbiterium rzymskiej bazyliki cmentarnej PAMIĘTAJ O KANNACH i postument latarni morskiej, którą rozebrali Arabowie, które to prezbiterium w renesansie rozbudowano, ale BEZ Pałacu Cesarskiego.
II dziełem antycznym w Polsce była KOPIA Pałacu Ptolemeuszy z WYSTROJEM w Koninie, z której to racji Konin zwano SETIDAWA czyli Setowe Dziwo-Cudo. Set Ptolemeusz był mężem Semiramidy a odpychany przez Sejm od władzy wyżywał się w Architekturze. Zbudował na Gargamellu kopię aleksandryjskiej latarni FAROS, czego reminiscencją jest Pałac Stalina. Uważam, że Nie Byłby Sobą, gdyby takiej wieży nie zbudował na swej Wygnańczej KaSZUBIE – stolicy Goplanii-Gepidii. Na zamku KASZUBY był arsenał Rzeczpospolitej, który wysadzili Szwedzi a rozebrali Prusacy wywożąc sztukaterią do Berlina.
III dziełem antycznym w Polsce była kopia Artemizjonu Diany-Artemidy, ale dłuższa o jedno przęsło na Kadzielni czyli Tarasach Widokowych w Kielcach. Diana, która zachachmęciła Aleksandrowi skarbiec perski na Koł-Kryłgan-Kała w Chiwie, pobiła go w Kielcach, od czego my jesteśmy SARMATAMI, ogłosiła protektorat nad Azją Mniejsza i kazała go zamordować jako BANKRUTA. ARTEMIZJON Diany rozebrali Tatarzy w roku 1260, o czym pisze Kronika Nowogrodzka jako o Pięknej Świątyni z Białego Kamienia – czyli też jakby z Białej Marianny. Rzeźbę tego Artemizjonu Storrada Dumna przywiozła do Anglii na Model Angielskiej Świątyni IMPERIALNEJ.
IV dziełem antycznym było POWIĘKSZENIE świątyni Biało-Czerwonej na Gargamellu podczas Konkurencji Lubrana z Oktawianem Augustem o Najwspanialszą Świątynię na Świecie. Oktawian zbudował wówczas świątynię Jupitera i pałac Bahusa w Libanie a Lubran MONSTRUM na południowym stoku Sobótki.
Po klęsce w II bitwie nad Lechem w Bawarii do Krakowa przybyło poselstwo SENATU rzymskiego z prośbą o zbudowanie Świątyni Pokoju jako Kopii zespołu Jupitera w Libanie, co było formułą stosunków dyplomatycznych, od czego góra na której zbudowano tą BAŁWOCHWALNIĘ nazywa się LIBANEM.
Bałwochwalnię rozebrali Katolicy w r. 1117, od czego jest nazwa dzielnicy Płaszów-PŁACZÓW. Na domiar Niemcy wysiedlili do Płaszowa Żydów krakowskich, którym urządzili całkiem niepotrzebny kamieniołom Na LIBANIE, żeby zniszczyć fundamenty Bałwochwalni. Pałac SOBOTY na Sobótce, gdzie Wanda dobudowała 6 portyków, dla Londynu, Paryża, Rzymu, Konstantynopola, Pekinu i Sztokholmu, katolicy zburzyli po wygnaniu Włastów w r. 1188, i MAKABRYCZNEJ pacyfikacji, opis której zachował się. To zaś co zrobiło SS w Krakowie zrobiło wcześniej na Sobótce SA, któremu Hitler po aneksji Wandalów dał monopol na ARCHEOLOGIĘ śląską.
Po zburzeniu SOBOTY trzeba było budować Pałac Królewski, który wzniesiono w Strzegomie według przywiezionych przez Agnieszkę Merankę planów LUWRU. Ten Drugi Luwr Austriacy i Prusacy przebudowali na TWIERDZĘ przez zakopanie.
Krzyżacy mieli prawo: KARA ŚMIECIE ZA METRYKOWANIE ARCHITEKTURY – żeby MURY Nie Mówiły. Dzięki temu jednak – z powodu Zakazu Zdobnictwa – wiele wystroju przedkrzyżackiego w interpretacji biblijnej zachowało się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zbrodnicze małżeństwo Graffów

W piśmie z 19 listopada 1953 roku prokurator Alicja Graff wymieniała zarzuty wobec płk. Wacława Kostka-Biernackiego:  „Od 1931 r. do 31 sier...