KLOPS z AI w autach Muska !
NEXT : HyperLoop i SpaceX
Zanim zmienisz świat. Bloomberg
Technologia Hipernapęd
Szef Tesli Autopilot odejdzie, dodając do wstrząsu na stanowiskach kierowniczych
Andrej Karpathy kierował pracami nad systemem wspomagania kierowcy Tesli
Analityk nazywa samodzielną jazdę producenta samochodów historią „pokaż mi”.
OBEJRZYJ: Andrej Karpathy, dyrektor wykonawczy Tesli zajmujący się sztuczną inteligencją i architekt systemu autonomicznego Autopilot, planuje odejść. Raporty Eda Ludlowa. Źródło: Bloomberg
Zaktualizowano 14 lipca 2022
Czołowy dyrektor ds. sztucznej inteligencji Tesli Inc. i kluczowa postać stojąca za systemem wspomagania kierowcy Autopilot opuszcza producenta samochodów elektrycznych po miesięcznym urlopie.
Andrej Karpathy, który dołączył do Tesli w 2017 roku, ogłosił swoje odejście w serii tweetów w środę. Był starszym dyrektorem AI i kierował zespołem komputerowej wizji Autopilot, który od lat próbował sprawić, by samochody firmy mogły jeździć autonomicznie.
„Wielką przyjemnością było pomaganie Tesli w osiąganiu jej celów w ciągu ostatnich pięciu lat i trudna decyzja o rozstaniu się” – napisał Karpathy. „W tym czasie Autopilot przeszedł z utrzymywania pasów ruchu na ulicach miasta i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak wyjątkowo silny zespół Autopilot kontynuuje tę dynamikę”.
Akcje Tesli spadły o 1,8% do 698,57 USD w czwartek o 9:45 w Nowym Jorku. Akcje spadły w tym roku o 34%.
Odejście dodaje do długiej linii obrotów w grupie Autopilot, która ma trudności z realizacją autonomicznych ambicji Elona Muska. Dyrektor generalny zebrał miliardy dolarów w 2019 roku po tym, jak powiedział Wall Street, że Tesla będzie miała 1 milion robotosi na drogach w następnym roku. Wspólna sieć samochodów autonomicznych opisana przez Muska wciąż nie istnieje, a systemy, które Tesla sprzedaje jako Autopilot i Full Self-Driving, lub FSD, wymagają w pełni uważnych kierowców, aby trzymali ręce na kierownicy.
Odejście 35-letniego Karpathy’ego może odzwierciedlać wyzwania, jakie Tesla ma z FSD i robotaksją, według Dana Levy, analityka Credit Suisse z odpowiednikiem ratingu kupna akcji.
„Nadal postrzegamy wysiłki Tesli w zakresie AV/robotaxi jako„ pokaż mi ”- napisał Levy w notatce do klientów.
Czytaj więcej: Tesla może tracić wiarę w to, jak wkrótce pojawi się samodzielność
Musk ogłosił, że Karpathy był na około czteromiesięcznym urlopie naukowym w marcu, a Karpathy napisał w tym czasie na Twitterze, że nie może się doczekać powrotu do Tesli. Po tym, jak Karpathy napisał w środę, że postanowił odejść z firmy, Musk odpowiedział podziękowaniami i pochwałami.
Karpathy powiedział, że „nie ma konkretnych planów” na następny występ, ale powróci do „długoterminowych pasji związanych z pracą techniczną w AI, open source i edukacją”.
Autopilot znalazł się pod coraz większą kontrolą amerykańskich organów regulacyjnych. W zeszłym miesiącu National Highway Traffic Safety Administration eskalowała jedno ze swoich dochodzeń w sprawie wad systemu i ujawniła, że przeanalizowała prawie 200 wypadków z udziałem pojazdów wykorzystujących tę technologię. Inna sonda defektów NHTSA dotyczy pojazdów wyposażonych w funkcje autopilota, które nagle hamują przy dużych prędkościach.
Zobacz: Autopilot Tesli wzbudza amerykański alarm jako „katastrofa czekająca na wydarzenie”
Zmiana w rangach kierowniczych Tesli wynika również z ograniczenia części grupy Autopilot. W zeszłym miesiącu Tesla zwolniła około 200 pracowników zajmujących się adnotacjami danych i zamknęła biuro w San Mateo w Kalifornii.
Rok temu Musk powiedział, że odpowiedzialność za Autopilot ponoszą Karpathy, Ashok Elluswamy i Milan Kovac, opisując przywództwo grupy jako strukturę „rycerzy okrągłego stołu”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz