►12.03.2021 Ukraina – Sztab Generalny Sił Zbrojnych Rosji przygotowuje … ◄
(Tłumaczenie i redakcja: Achim Herrman)
Jak pokazał pierwszy tydzień marca 2021 r., W związku z pospiesznym przemieszczaniem i stacjonowaniem dywizji rakietowych systemu rakietowego 9K79-1 oraz baterii artylerii rurowej i rakietowej przez regularne jednostki armii ukraińskiej w pobliżu linii trakcyjnej w Donbasie i na północnym podejściu do Republiki Krym Sztab Generalny Sił Powietrznych Rosji jako całości, a w szczególności Dowództwo Sił Powietrznych, rozpoczęły prace nad serią środków zaradczych o charakterze operacyjnym i strategicznym, mających na celu szybkie powstrzymanie zagrożenie, które się pojawiło.
Działania rządu Kijowa toczą się na tle przewidywanego nadania statutu przez obecną administrację 46. prezydenta USA Joe Bidena i Pentagonu do Kijowa w celu realizacji scenariusza eskalacji we wszystkich kierunkach operacyjnych regionu Donbasu.
Poszerza się spektrum „pokojowych” misji Tu-204ON (ON oznacza „otwarte niebo”). Od monitorowania broni w ramach traktatu o otwartym niebie do strategicznego rozpoznania nad teatrem wojny azowsko-czarnomorskiej.
W szczególności dość interesujące rozmieszczenie samolotu obserwacyjnego Tu-204ON, którego trasa została zarejestrowana przez portal internetowy Flightradar24, monitorujący ruch lotniczy w regionie i na świecie, rano 4 marca, zwróciło uwagę kompetentnych komentatorów. krajowego kanału wojskowego i analitycznego / News «Flightradar24» oraz dziennikarzy szeregu rosyjskich agencji informacyjnych.
Po starcie z pasa startowego bazy lotniczej Taganrog-Zentralny około godziny 8:45 (4.03) samolot obrał kurs na Republikę Krymu, podążając za strefą przybrzeżną północno-zachodniego wybrzeża regionu Krasnodar (docieranego przez morze Azowa), a następnie filigranowe kontury wybrzeży Półwyspu Krymskiego i Tamańskiego (do Noworosyjska).
Zgodnie z oficjalną wersją, przekazaną dziennikarzom RIA Novosti przez kompetentne źródło w rosyjskim aparacie obronnym, głównymi pozycjami na liście zadań był 2,5-godzinny lot Tu-204ON, który odbył się na wysokości ok. 2964 m przy 546 km / h, co następuje
– po pierwsze, analiza stopnia kamuflażu pojazdów opancerzonych, reaktywnych wyrzutni pocisków (MLRS), artylerii rurowej, nadbrzeżnych CPRK, SAM-ów, a także trybu pasywnego wojskowo-przeciwlotniczych zespołów rakietowych i środków obrony przeciwlotniczej wojsk rakietowych przeciwlotniczych Sił Powietrzno-Kosmicznych Rosji przed przeciwstawnymi optoelektronicznymi kompleksami rozpoznania powietrznego;
– Po drugie, ocena zdolności sieciocentrycznych, naprzemiennych systemów obrony powietrznej i przeciwrakietowej, zainstalowanych nad Republiką Krymu i obwodem krasnodarskim, do lokalizowania i śledzenia samolotów wroga w trybie radaru pasywnego.
Ostatnim punktem w szczególności była oczywiście ocena zdolności naziemnych wielopasmowych radarowych kompleksów rozpoznawczych typu 1L222M „Avtobaza-M”, „Vega”, „Orion” i „Valeria” do wykrywania celów powietrznych wroga w pasywnej tryb (przez nadawanie radarów pokładowych lub radia łączności / taktycznej wymiany informacji, wysokościomierze radiowe aktywnych radarów samosterujących głowic itp.) w celu przeprowadzenia „przeglądu” toru lotu, a następnie skierowania instrukcji do systemu przeciwdziałania dywizje / pułki rakietowe samolotów S-300W4, S-350 „Vitjaz” i „Buk-M3” (С-300В4, С-350 „Витязь”, „Бук-М3”).
Mogą one wykrywać cele powietrzne wroga bez użycia własnego systemu uzbrojenia – radarów celowo-kontrolnych i walczyć z nimi za pomocą niektórych typów pocisków przeciwlotniczych ze zintegrowanymi systemami sterowania (9S32M4, 50N6A i 9S36) dzięki bezpośredniemu przydzielaniu celów przez radio- rozpoznanie techniczne.
(Chodzi o to, że pociski mogą być kierowane z zewnątrz aż do celu, a następnie, poprzez jednostki samonaprowadzające zintegrowane z pociskiem, chwytają cel i sterują nim, aż cel zostanie zniszczony).
Jako cel warunkowy w tym przypadku zastosowano Tu-204ON, który ma masę kompleksów emitujących promieniowanie radiowe w architekturze pokładowej awioniki.
Tym samym w warunkach intensywnych walk w ewentualnym teatrze wojny Azow-Morze Czarne (w przypadku wsparcia wojsk sojuszniczych NATO dla Kijowa) wspomniane rakiety przeciwlotnicze będą mogły przechwycić wroga. nalot bez własnej lokalizacji dla pól antenowych powietrzne zespoły rozpoznania radiowego zintegrowane z awioniką strategicznego amerykańskiego samolotu rozpoznania radiowego RC-135V / W Block 8 „Rivet Joint” (który pływa wzdłuż południowych granic powietrznych Rosji dosłownie codziennie).
Jeśli chodzi o analizę stopnia maskowania ww. Jednostek naszego naziemnego sprzętu bojowego na pozycjach, mowa o skuteczności ich zaciemniania od rozpoznania powietrznych systemów optoelektronicznych bezzałogowych statków powietrznych, radarów strategicznych i optoelektronicznych. rozpoznawczy RQ-4 Global Hawk i MQ-4 Triton (Northrop Grumman Corporation).
Jednak zbieżność misji powietrznej Tu-204ON z lotem rozpoznawczym Global Hawk w pobliżu południowej przestrzeni powietrznej Krymu jest pikantna i pouczająca.
Trasy lotów rozpoznawczych strategicznego drona AEW / RR RQ-4B Global Hawk (po lewej) oraz rozmieszczenie samolotu optoelektronicznego rozpoznania / rozpoznania Tu-204ON (po prawej)
Oczywiście głównym celem operatorów systemu optoelektronicznego i kamer lotniczych na pokładzie Tu-204ON, a wcześniej wykorzystywanych do kontroli zbrojeń na mocy Traktatu o Otwartych Przestworzach, jest zapewnienie maksymalnego kamuflażu pozycji wyposażenia tych jednostek artyleryjskich i rakietowych. Armia rosyjska z przednich środków optoelektronicznych Global Hawk, które pospiesznie przeniesiono „w lustrzanym odbiciu” bliżej granicy do regionu Chersoniu, aby zapewnić najpotężniejszą „reakcję” kontr-baterii (uwaga) na pozycje strzeleckie aw przypadku prowokacji z Kijowa na granicy rosyjsko-ukraińskiej Ukraińskie Siły Zbrojne (USK) dostarczają.
(Uwaga: specjalnie przygotowane jednostki artyleryjskie (ArtE) mogą dzięki specjalnej technologii określić ich współrzędne, gdy wrogi ArtE zostanie zestrzelony po raz pierwszy i natychmiast ostrzelać je w celu ich zniszczenia.)
Ponadto pokładowe zespoły optoelektroniczne Tu-204ON były w stanie dostarczyć operatorom i dowódcom rosyjskich sił powietrznych dużej ilości informacji o formowaniu ofensywnej pancernej „pięści” przez 36 Samodzielną Brygadę Sił Powietrznych. Ukraińska piechota morska (36. sBrigMI) w Kierownictwie Operacyjnym Nowoazowsk w Mariupolu, a także poprzez relokację ukraińskich jednostek zmechanizowanych na północną granicę Republiki Krymu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz