Policja ostrzega: Nie korzystajcie z przycisków „reakcji” na Facebooku!
Kiedy Facebook wprowadził w lutym nową opcję reagowania w inny sposób, niż tylko „Lubię to”, użytkownicy ucieszyli się z tej zmiany. Nie zawsze bowiem wypadało „polubić” smutną wiadomość, a ludzie od dawna oczekiwali na przycisk w stylu „nie lubię tego”. Nowe reakcje pozwalają na wyrażenie większej ilości emocji, co wydawało się świetnym pomysłem. Niestety, sprawa ma drugie dno, przed czym przestrzega policja.
Belgijska policja ostrzega, że ikonki reakcji służą Facebookowi do zbierania o nas informacji. Wiadomość na oficjalnej stronie policji opisuje, jak „ikony nie tylko pozwalają wyrażać twoje emocje”, lecz także „pomaga Facebookowi zwiększyć efektywność reklam w twoim profilu”. Dzięki temu narzędziu, Facebook jest w stanie określić kiedy użytkownicy są w lepszym nastroju i to właśnie wtedy wyświetla się większa ilość reklam na ich tablicach.
Dalej czytamy: „Poprzez ograniczenie liczby ikon do sześciu, Facebook liczy na to, że będziesz łatwiej wyrażał swoje myśli, dzięki czemu algorytmy, które działają w tle dają lepsze efekty. Za pomocą kliknięcia myszki pokazujesz im, co sprawia, że jesteś szczęśliwy. Pomaga to Facebookowi w znalezieniu najlepszej lokalizacji do wyświetlenia ci reklamy i pozwala na prezentowanie ci reklam, które wzbudzą twoją ciekawość. Jeśli Facebook wykryje, że jesteś w dobrym nastroju, algorytm jest w stanie ocenić czas, w którym jesteś bardziej podatny na reklamę, co zwiększa efektywność kampanii, poprzez zwiększenie szans na to, że w nią klikniesz”.
JAK WIDAĆ, ROZWIĄZANIE MA SŁUŻYĆ ZARABIANIU – NIE WYGODZIE UŻYTKOWNIKÓW!
Źródło: newbielink:http://hitinternetu.pl/policja-ostrzega-nie-korzystajcie-z-przyciskow-reakcji-na-facebooku/ [nonactive]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz