Przejdź do głównej zawartości

EV czyli weganin w mięsnym

 

EV czyli weganin w mięsnym


Prywatnych nabywców samochodów używanych nie stać na pojazdy elektryczne przy zbyt wysokiej cenie – a gdyby było ich stać, to i tak kupiliby nowy samochód spalinowy. Jest też mniej prawdopodobne, że będą mieli gdzie parkować poza ulicą, co sprawia, że ​​ładowanie jest droższe i bardziej problematyczne. Stąd niski obrót używanymi pojazdami elektrycznymi.

Wartość używanych pojazdów elektrycznych gwałtownie spada, ponieważ dealerzy utknęli z niesprzedanymi samochodami. Średni koszt używanych samochodów elektrycznych spada o „wyjątkowe kwoty”, ponieważ „miesiącami” czekają one na nabywców.

Badania przeprowadzone przez internetową giełdę pojazdów AutoTrader wykazały, że średnia cena używanego pojazdu elektrycznego spadła w tym miesiącu o 21,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Marc Palmer, szef ds. strategii i analiz w AutoTrader, powiedział MailOnline: „Rynek używanych pojazdów będzie teraz wolniej dojrzewał. Będzie mniej zarejestrowanych nowych pojazdów elektrycznych i mniej używanych samochodów trafiających na rynek. Część społeczeństwa, zwłaszcza ci sceptycznie nastawieni, będzie chciała poczekać.”

Ekspert wyjaśnił, że samochody używane stanowią „największą” część branży, jednak kierowcom prawdopodobnie „dłużej zajmie” przejście na napęd elektryczny.

The Sun

*                    *                    *

Według DailyMail:

Dane z połowy września opublikowane przez AutoTrader – największą internetową giełdę samochodów – pokazują, że średnia cena używanego pojazdu elektrycznego spadła o 21,4 procent, do 32 463 funtów.

Najbardziej ucierpiały pojazdy elektryczne z sektora premium, w tym Tesla, BMW, Mini i Mercedes-Benz – ich wartość spadła aż o 24,1 procent rok do roku.

Dane opublikowane przez „The Times” pokazują, że ceny używanych pojazdów elektrycznych z sektora premium osiągnęły najwyższy poziom 51 704 funtów w sierpniu zeszłego roku i od tego czasu spadły o ponad 10 000 funtów, do 39 268 funtów.

DailyMail

*                    *                    *

Używany pojazd elektryczny jest między młotem a kowadłem!

Coraz większa ich liczba pojawia się na rynku, co odpowiada rosnącej liczbie sprzedanych nowych pojazdów w ostatnich latach.

Jednocześnie wydaje się, że apetyt kupujących jest niewielki. Większość nowych pojazdów elektrycznych trafia albo do nabywców biznesowych/flotowych, albo do bogatych [eko]świętoszków. Żaden sektor nie jest zainteresowany kupnem używanych pojazdów elektrycznych.

Prywatnych nabywców samochodów używanych nie stać na pojazdy elektryczne przy zbyt wysokiej cenie – a gdyby było ich stać, to i tak kupiliby nowy samochód spalinowy. Jest też mniej prawdopodobne, że będą mieli gdzie parkować poza ulicą, co sprawia, że ​​ładowanie jest droższe i bardziej problematyczne. Stąd niski obrót używanymi pojazdami elektrycznymi.

Producenci pojazdów elektrycznych podjęli ogromne ryzyko, oferując tanie PCP [rodzaj leasingu – tłum.] w nadziei, że przyciągnie to kupujących. Ostatecznie umowy te opierają się na tym, że pojazdy elektryczne dobrze utrzymują swoją wartość.

W obliczu gwałtownie spadającej wartości pojazdów używanych zarówno oni, jak i firmy leasingowe mogą ponieść ogromne straty.

Niezwykłe w tych raportach jest to, że tak zwani eksperci wydają się być autentycznie zaskoczeni tym wszystkim. Chociaż przez cały czas było to całkowicie przewidywalne.

Jeden z „ekspertów”, Marc Palmer, szef ds. strategii i analiz w AutoTrader, powiedział DailyMail, że rynek samochodów używanych będzie teraz wolniej dojrzewał i że kierowcom prawdopodobnie „dłużej zajmie” przejście na napęd elektryczny.

SMMT stwierdziło, że: „Szybsze i sprawiedliwsze masowe przejście [na pojazdy o zerowej emisji] jest zagrożone przez brak wsparcia dla prywatnych nabywców, z których wielu planuje przejść na napęd elektryczny, ale opóźnia decyzję z powodu obaw o przystępność cenową i niepewność co do dostępności sieci ładowania.”

Najwyraźniej zbyt długo wierzyli we własną propagandę na temat pojazdów elektrycznych.

Wydaje się, że nadal nie zrozumieli, że pojazdy elektryczne są całkowicie bezużyteczne dla większości prywatnych kierowców, którzy będą odmawiać zmiany, dopóki nie zostaną do tego zmuszeni.

Values Of Used EVs Plummet, As Dealers Stuck With Unsold Cars, Paul Homewood, September 24, 2023

AlterCabrio
https://ekspedyt.org

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Twój kot macha ogonem? Zobacz, co to oznacza.

  Merdanie ogonem u psa jest dla większości ludzi czytelne. Świadczy o ekscytacji i pozytywnym nastawieniu zwierzęcia. A jeśli kot macha ogonem, to jest zadowolony czy może wręcz przeciwnie? Czy koci ogon mówi to samo co psi? Istnieje sporo mitów wokół tego zjawiska, a ich konsekwencje bywają przykre. Poznaj tajniki mowy kociego ogona. Machanie ogonem przez kota może być jednym z sygnałów ostrzegawczych Różnice w psiej i kociej mowie ciała Traktowanie kota jak małego psa jest dużym błędem, szczególnie przy okazji interpretowania mowy ciała obu gatunków. Psi ogon merdając mówi coś zupełnie innego niż ogon koci. Pies manifestuje w ten sposób dobry nastrój i pozytywną ekscytację, kot – zdenerwowanie, złość i napięcie. A dlaczego w ogóle zwierzę macha ogonem? Ten rodzaj komunikowania sprawdza się na odległość, bez potrzeby zbliżania się osobników do siebie. Merdający czy machający ogon widać z daleka, co daje dużo czasu na podjęcie adekwatnego działania. Koty preferują ten rodzaj „zdystans

Polskie drewno opałowe ogrzeje Niemców. Co zostanie dla Polaków?

  Polskie drewno opałowe ogrzeje Niemców. Co zostanie dla Polaków? Ilość drewna byłaby w Polsce wystarczająca, gdyby nie było ono sprzedawane za granicę. Tymczasem przedsiębiorcy z Niemiec wykupują polskie drewno opałowe. Co sądzą o tym przedstawiciele przemysłu drzewnego? Jak  wynika  z nieoficjalnych ustaleń „Super Expressu”, niemieccy przedsiębiorcy masowo wykupują polskie drewno opałowe, które sprzedają Lasy Państwowe. W efekcie rosną ceny drewna, brakuje opału dla Polaków, którzy, jak wcześniej  pisały  media, rzucili się do zbierania chrustu na opał w lesie. Ciekawe jest, że jak informował Murator, ceny drewna opałowego wzrosły o 100 proc. względem 2021 roku i za m3 drewna opałowego trzeba teraz zapłacić średnio 400-500 zł. Ceny w Lasach Państwowych są niższe i zależne od regionu. W rozmowie z TOK FM Rafał Zubkowicz z Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych zauważył, że średnia cena gałęziówki wynosi 30 zł, nie wliczając w to transportu, pocięcia, rozładunku itd. Z kolei podczas  r

Ukrainiec odpowie za handel ludźmi i organizowanie nielegalnych zbiórek pod marketami „na chore dzieci z Ukrainy”

  Ukrainiec odpowie za handel ludźmi i organizowanie nielegalnych zbiórek pod marketami „na chore dzieci z Ukrainy” Ukraiński mężczyzna w wieku 38 lat został oskarżony o handel ludźmi. Jego przestępcze działania skupiały się również na rekrutowaniu osób do pracy, która miała polegać na zbieraniu datków do puszek, rzekomo przeznaczonych na pomoc dla chorych ukraińskich dzieci. Straż Graniczna poinformowała o sprawie w czwartkowym komunikacie. „Oskarżony obywatel Ukrainy werbował swoich rodaków do pracy, polegającej na zbieraniu do puszek datków przeznaczonych rzekomo na chore ukraińskie dzieci” – informuje SG. W toku dochodzenia ustalono, że w okresie od września 2020 roku do sierpnia 2022 roku, 38-letni Ukrainiec angażował ludzi do pracy, wprowadzając ich w błąd co do charakteru, warunków i legalności tej pracy. Dodatkowo, pomagał pokrzywdzonym uzyskać niezbędne dokumenty, takie jak zaświadczenia o pracy sezonowej przy zbiorach owoców w gospodarstwach lub firmach w okolicy Grójca. „Nas