ksiądz major Józef Warszawski
Piłsudski a religia ks. Józef Warszawski TJ
Londyński. Times notuje pod datą 28.V.l926: • .że uważa się
stanowczo (it is strongly believed) w szerokich kołach Polaków wykształconych.
zarówno jak w kołach mniej oświeconych. że rząd
brytyjski stał za buntem Piłsudskiego i że polski Naczelnik był finansowany przez brytyjskie pieniądze za pośrednictwem mnistra
Jego Królewskiej Mości .w Warszawie”. (J. Grządziel 11c. 212).
Kjedy szef misji ·francuskiej, generał Dupont. szedł się pożegnać
z nowymi władzami w Warszawie, to w sali Belwederu
przyjąl go Piłsudski w otoczeniu swoich oficerów. Piłsudski
. chwalił się dokonanym czynem i rzekł do Francuza: „Czy Pan Generał
nie podziwia jakim genialnym· manewrem strategicznym zdobyłem władzę w Polsce?” Na to gen. Dupont odpowiedżiał. że
nie ma co podziwiać, gdy student medycyny uczy się robić sekcję
na trupie swej Matki, i nie podaWsZy ręki nikomu wyszedł z Belwederu
bez pożegnania; (cyt. za Grządziel, Ślązacy, U-III 212-3).
Z rękopisu bp Gawliny,
wyjmUJemy
dwa następujące fakty, ,które mogą dokumentować ,.katolicką linię”
jw życiu ·piłsudsiego: „Od 1934 r. Ministerstwo dążyło do obalenia
Statutu duszpasterstwa wojskowego.
Pewien usłużny Dziekan sporządzil
za plecami Biskupa nowy’ laicystyczny Statut. ks Biskupowi udało się jednak przekonać Marszalka Piłsudskiego, że takie pośtępowanie niezgodne .jest z prawem.
Tak samo zdołał ks. Biskup wpłynąć ·na piłsudskiego by rozwiązał istniejące już tzw. „poradnie świadomego macierzyństwa”
w wojsku i zakazal założenia nowych”
Opowiedziałam też o nim ks.
rektorowi Józefowi Kruszyńskiemu, który wtedy poinformował
mnie, że ks. Korniłowicz to dziwna postać, ma ,jakieś kontakty
w Stanach Zjednoczonych, często tam jeździ i przebywa dłużej;
Ks. rektor prof Kruszyński powiedział mnie wtedy, że ks. Korniłowicz
chętnie zgłasza się do umierających niewierzących, ale nigdy ich
nie spowiada;
dalej powiedział mnie, Że to ks. Korniłowicz był
przy konaniu Piłsudskiego, ale go też nie wyspowiadał.
Którejś wizyty
ks. Kruszynski powiedział mnie: „Jesteśmy ogromnie zagrożeni;
jedyny człowiek . na którego mogę liczyć na KUL, to ks
Kremmer (prof. teologii)”
Mieczysław Kotlarczyk mistrz Wojtyły, entuzjasta kabały w świecie sceny
.i teatru, wylicza drobliazgowo zestaw ćwiczeń i -praktyk, którymi
uczeń niekatoIickiej pseudomistyki wprowadza się w nienormalny
·częstokroć stan ekstatyczny.
, Drogami wiodącymi do niej, tj. do ekstazy w ujęciu rabina
Międzyboża, według Baal-Szema były: ·kontemplacja każdej litery
i głoski w modlitwie, magiczne operacje .nimi, rozmyślanie, medytacja
o wyższych, sefirackich sferach, hipnotyczne ruchy, rytualne
wezwania, formuły i zaklęcia, wyzwolenie się z więzów materii,
M. Kotlarczyk, zalecając bezwiednie .błędny system mistyczny ·katolikom, ujmuje jednak wcale trafnie ten właśnie ruch oddolny
fałszywej mistyki, gdy pisze:
W jego interpretacji (tj. rabina Izaaka Luria) modlitwa rytualna
powinna się odznaczać:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz