Co się tyczy samolotów.
Kenya Airways skończyły się części zamienne z powodu kryzysu na Ukrainie
10.01.2023
Jedna z największych linii lotniczych w Afryce, Kenya Airways, poinformowała, że doświadcza zakłóceń w swoich lotach z powodu problemów z nabyciem części zamiennych i komponentów samolotów potrzebnych do ich konserwacji. Jako główną przyczynę problemów w łańcuchu dostaw wymieniano trwającą wojnę na Ukrainie.
Dyrektor generalny Kenya Airways, Allan Kilawuka, wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że linia lotnicza może zostać zmuszona do odwołania niektórych lotów z rozkładu, jeśli problemy z zakupem części będą się utrzymywać.
W swoim oficjalnym oświadczeniu pan Kilawuka powiedział, że trwająca wojna na Ukrainie spowodowała znaczne zakłócenia w łańcuchu dostaw z Rosji na światowy rynek lotniczy. Zaznaczył, że tytan potrzebny do produkcji komercyjnych samolotów pasażerskich pochodzi z rynku rosyjskiego.
Oświadczenie linii Kenya Airways
Chcielibyśmy poinformować naszych klientów, że napotkaliśmy pewne zakłócenia w operacjach lotniczych. Wynika to z opóźnień w przywróceniu do eksploatacji naszych samolotów do obsługi zaplanowanej z powodu globalnych problemów z zaopatrzeniem w niektóre komponenty samolotów.
Ograniczyło to dostępność samolotu do lotów, ponieważ nie mamy dostępnych części zamiennych, które mogłyby pomóc w ograniczeniu opóźnień. Problemy te mają charakter globalny i dotyczą nie tylko Kenya Airways, ale wszystkich linii lotniczych na całym świecie.
Problemy spowodował kryzys militarny na Ukrainie, który znacząco zakłócił funkcjonowanie kluczowego dla światowego lotnictwa rosyjskiego łańcucha dostaw. Łańcuch dostaw komponentów lotniczych jest w dużym stopniu uzależniony od surowców z wielu krajów, w tym z Rosji.
Na przykład 100% tytanu używanego przez Embraera i 35% tytanu używanego przez Boeinga pochodzi z Rosji. Ze względu na ograniczone zapasy, linie lotnicze musiały szukać potrzebnych części na całym świecie.
Ponadto w Europie i Ameryce Północnej, gdzie większość linii lotniczych kupuje niezbędne komponenty, producenci dążą do zwiększenia produkcji komponentów samolotów, aby przezwyciężyć problemy z opóźnieniami w dostawach. Jednak okazało się to trudne ze względu na brak wykwalifikowanych pracowników.
Fakt ten pogłębił opóźnienia w łańcuchach dostaw i zagroził dostępności części wymaganych przez linie lotnicze. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów, że od czasu pojawienia się problemu robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć wpływ tych opóźnień w łańcuchu dostaw na naszą działalność.
Staramy się również proaktywnie przewidywać te opóźnienia i komunikować się z dostawcami w celu jak najszybszego rozwiązania problemu. Jesteśmy zdeterminowani i współpracujemy z naszymi partnerami, aby znaleźć rozwiązanie, które zminimalizuje zakłócenia i niedogodności dla naszych klientów.
W tym celu obecnie finalizujemy program wsparcia pozyskiwania komponentów, który pomoże przyspieszyć proces pozyskiwania komponentów. Aktywnie angażujemy również naszych partnerów OEM (producentów oryginalnego sprzętu) w opracowywanie środków łagodzących, aby zapewnić ciągłość naszej sieci i operacji.
W przypadku utrzymywania się problemów z wydajnością łańcucha dostaw, być może będziemy musieli wprowadzić zmiany w naszych rozkładach lotów, zmniejszając częstotliwość niektórych z naszych lotów. Serdecznie przepraszamy naszych Gości za powstałe niedogodności, ale zapewniamy o naszym zaangażowaniu w zapewnienie najwyższego poziomu usług w tym trudnym okresie.
Wychodzi na to, że wkrótce nie tylko braknie części do samolotów, ale też ekonomicznie będzie to nieopłacalne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz