sobota, 2 maja 2020

Wojna w Jugosławii Część 2 / 4 . Fałszywe oskarżenia!

Poprzednie:

Część 2 / 4
Wstęp.
Ten film jest poświęcony procesowi który toczył się przed Międzynarodowym Trybunałem w Hadze przeciwko prezydentowi Jugosławii Milosevicowi, procesu opartego na wykreowanych przez zachodnie media i polityków przeciwko Milosevicowi fałszywych obrazach, i opartego na fałszywych oskarżeniach i na zeznaniach fałszywych świadków.
Twórca tego filmu reżyser Jos De Putter chciał ten proces i związane z nim relacje zrekonstruować w sposób obiektywny niezależny od politycznych celów ukazać prawdę i odkrył że nie tylko były manipulowane obrazy ale wręcz angażowani byli fałszywi świadkowie i to świadomie werbowani są przez oskarżycieli mimo że muszą przysięgać że będą mówić prawdę i tylko prawdę. Film był zrealizowany dla holenderskiej TV stacji oddział VPRO i pokazany publiczności.
Film trwa prawie godzinę, zawiera ogromną ilość wypowiedzi, więc byłem zmuszony moje tłumaczenie zawartych tam wszystkich wypowiedzi i relacji z języka angielskiego i holenderskiego na język polski, podzielić na 4 części tak by tekst nie byl za obszerny i nie spowodował znudzenia trescią i obrazem.
Niestety nie mam takiej możliwości by ten film miał polskie napisy. Więc wszystkie dialogi są tu w formie relacji.
Głos Amerykanina.
Lato 1992 wyglądało że nastąpił najważniejszy punkt zwrotny. Wtedy świat został wstrząśnięty.
NEWSWEEK napisał o obozach koncentracyjnych. Gdy w Ameryce ludzie to zobaczyli dopiero wtedy dotarło do ludzi. To było po zebraniu faktów.
Tak pracuje uświadamianie i informacja. Ale głównie kongresmani w komisjach w MSZ i dziennikarze piszący o zagranicy uświadomili sobie co tam sie działo w tej kwestii … My żyjemy w wizualnym świecie.
A szokujące obrazy na ITN i w Newsweek są w naszej pamięci. Na pierwszym planie w Newsweek widok tego wychudzonego człowieka stojącego za drutem kolczastym. Obraz szokujący który nie był zrobiony przez PR ale przez dziennikarzy. My musieliśmy wszystko zrobić by taki obraz stał się znany.
Ja byłem w MSZ kiedy zobaczyłem w ITN ten obraz, każdy biegał tam i z powrotem i krzyczał że to nie może być prawdą. Nasza reakcja na temat rozwoju sytuacji stała się naszą oficjalną polityką. Misje ONZ, trybunał wojenny, wszystko to wynikało z tych obrazów. Gdyby to foto nie było opublikowane, jest więc pytanie jest czy amerykańska polityka była by w tej kwestii tak aktywna ?
Relacja Niemca w ogrodzie. Thomas Deichmann:
Bardzo ważna informacja !
Jestem freelance dziennikarz, pisarz i główny redaktor magazynu NOVO.
Ogród i praca w nim należą do tego czym się interesuję. To należy do ważnego aspektu o którym ja w 1996 roku napisałem.
Dzięki mojemu doświadczeniu jako inżynier budowlany, który sam ogrodził swój ogród, odkryłem jeden ważny detal, szczegół. dzięki któremu ja zdemaskowałem celowe oszustwo w mediach.
Patrzy na ekran i mówi… Tu jest to znane foto (które wstrząsnęło światem). „Penny Marshall podaje rękę Alic przez drut kolczasty”.
A tu są te trzy sekwencje. Ona idzie na teren okolony drutem kolczastym i teraz idzie do końca tam gdzie stoją te taczki. To jest to słynne foto które zobaczył cały świat. Wygląda że ludzie stoją za drutem kolczastym, co spowodowało asocjacje, skojarzenie z nazi obozem koncentracyjnym.
Taki przekaz, to był najważniejszy powód by dać światu znać że Serbowie utworzyli obozy koncentracyjne. takie jak nazistów obozy zagłady. W mediach o tym spekulowano. Parę tygodni później były te obrazy puszczone na cały świat. To zostało uznane za dowód, tak dla polityków jak i dla strony militarnej i dla mediów że Serbowie popełniają ludobójstwo, genocide w obozach zagłady.
Ja przez przypadek zacząłem wątpić, zauważyłem pewien detal który spowodował u mnie sceptycyzm. Moja żona wskazała mi szczegół gdy razem patrzyliśmy na to nagranie. Widać było że drut kolczasty umocowany jest do dużego metalowego pala po stronie gdzie Bośniaccy muzułmanie stali. Ja jestem inżynierem budowlanym i wcześniej pracowałem na budowie. Wiem że ogrodzenia z drutu kolczastego są budowane na zasadzie że siatka umieszczana jest na zewnątrz pala nigdy nie po wewnętrznej stronie.
Moja żona mi to wskazała. Kiedy zobaczyłem że ogrodzenie z drutu kolczastego jest po stronie Bośniaków nie widziałem co ja faktycznie zobaczyłem. Jednak byłem pewny ze coś jest nie tak. Postanowiłem natychmiast pojechać do Bośni do Trnopolje. Ogrodzenie ciągle tam było wiec nie było trudno ustalić fakty kto gdzie stał za ogrodzeniem z drutu kolczastego.
Także te obrazy ITN ponownie sprawdziłem ale tym razem te bez obróbki, które systematycznie przestudiowałem. Wówczas wszystko było już wyraźne, co to był za oboz w Trnopolje. Jest wyraźnie widać że to obóz dla uciekinierów.
A co najważniejsze to to że ten teren nie był całkowicie ogrodzony i nie było dookoła wszędzie drutu kolczastego. Ten teren to gospodarstwo rolne. Tu widać jak operator odkrył motyw tego ogrodzenia i filmuje tak by manipulować obrazem. On przyciąga obraz tak by było widać drut kolczasty. W tle widać Fikret Alic jak podchodzi do przodu. A teraz słychać operatora kamery, który mówi by podszedł bliżej ten wychudzony człowiek. On podchodzi bliżej i uśmiecha się.
Sam nie mogłem zrozumieć dlaczego się uśmiecha gdy zobaczyłem ten film po raz pierwszy w TV.
Oni doskonale wiedzieli że taki obraz pokazany światu wywoła szok!
Glos.George Kenney.
To była w stu procentach manipulacja. I bardzo wielkim zakłamaniem. To jest przykre że później, kiedy Thomad Deichmann odkrył że ten film był manipulacją to tych którzy to ujawnili, zostali ukarani.
To angielskie pismo zostało podane do sądu i przestało istnieć. Ja też próbowałem o tym pisać, Cokumbia Journalism Review najpierw chciał mój artykuł, Napisałem kilka wersji, jednak nie zostały opublikowane.
Redaktor uznał to za zbyt skomplikowane. Oni nie chcieli sobie palców sparzyć.
Ludzie byli bardzo sceptyczni na temat tego że film był mistyfikacją. A niemiecka telewizja nawet nie próbowała obejrzeć dowodów manipulacji obrazem. Mimo że im proponowałem te  filmy razem przestudiować, zobaczyć. Ale oni odmówili. Ponieważ to było sprzeczne z obowiązującą narzuconą opinii światowej ich własną narracją. Oni nie chcieli nic zmieniać,
Glos. Skierowany do Jim Harft.
Według niektórych, film był zmanipulowany i nie było żadnego drutu kolczadtego. ITN manipulował.
Odpowiedź. Ludzie popełniają błędy, ale te oskarżenia nie mają żadnego dowodu. Nikt nie jest idealny, błędy są popełniane. Czasem celowo, ale popatrz na całokształt obrazu, to jest przecież wyraźnie jasne. Teraz Milosevic jest uwięziony w Hadze a dowody są niezaprzeczalne, że nasze przypuszczenia 10 lat temu są podbudowane.
Serb Bronislav Tapuskovic.
Ja myślę, że obecnie jest może to mocno powiedziane, ale nie ma groźniejszej broni jak wykreowany obraz. A konkretnie zmanipulowany obraz. Wyrok wydano już w momencie kiedy człowiek zobaczy straszny obraz, i jest pod wpływem mocy obrazu który widzi a szczególnie cierpienie ofiary. To własnie jest ta moc przekazanego obrazu. I to dotyczy każdego procesu nie ważne w stosunku do kogo i o jaką sprawę się toczy. Gdy został już na podstawie zmanipulowanego obrazu wyrobiony osąd to można zapytać się : Że już z góry wydany jest wyrok ?.
Głos.
To że Milosevic już jest uwięziony w Hadze ma bezpośredni związek z CNN i ich wersją „prawdy”.
On został przez nich tak bardzo jako demon przedstawiony, tak że oskarżyciele mają wielkie trudności by udowodnić nieskończone ilości przestępstw za które ma Milosevic odpowiadać .
To jest wielki dylemat, problem tego trybunału.
Dragoslav Ognanovic prawnik współpracownik Milosevica.
My mówimy o faktach, które są w służbie politycznych poglądów. Ktoś musi być winny.
Decyduje opinia wielkich politycznych mocarstw na świecie. To oni decydują o winnym , niestety oni chcą by mój klient był winnym za wszystkie wydarzenia w byłej Jugosławii i nie tylko tam.
Oni też chcą by została teraz spuszczona zasłona na minioną historie . Chcą tym którzy ujawniają prawdę zamknąć usta. Bo wydając wyrok dopuścili się przestępstwa.
Koniec części 2 / 4.
https://alfax-2020.neon24.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zbrodnicze małżeństwo Graffów

W piśmie z 19 listopada 1953 roku prokurator Alicja Graff wymieniała zarzuty wobec płk. Wacława Kostka-Biernackiego:  „Od 1931 r. do 31 sier...