Haker Umysłów - Andrzej Batko
Recenzja użytkownika Daniel Kraszkiewicz z forum spolecznosc.grmg.pl
Człowiek działa w oparciu o powtarzalne schematy oraz nawyki. Rozpoznanie ich pomaga i wzmacnia siłę perswazji. Okazuje się, że w wielu sytuacjach postępujemy tak samo. Odpalają się w nas pewne schematy, które podejmują za nas decyzje i determinują to jak się zachowamy co zrobimy i co powiemy. Warto o najbardziej znanych i najbardziej rozpowszechnionych schematach wiedzieć, a wtedy można będzie je wykorzystać w celu wzmocnienia perswazji. Ponieważ będziesz wiedział jak to co zrobisz, powiesz, pokażesz wpłynie na odbiorce, który zareaguje na to jakiś schematem, który ty wcześniej przewidziałeś i wiedziałeś, że tak zrobi.
- Myślimy dwiema półkulami. Lewa półkula to ta, która : nie chce kupować. Logika, szczegóły, matematyka, myślenie, pisanie, generuje opór, przeszkadza kupować, ego. Jest to bardzo kłopotliwa półkula słabo podatna na wpływ i perswazję, wszystko chłodno i szczegółowo, dogłębnie analizuje. Natomiast prawa półkula jest zupełnie inna: chce kupować. Odbiera obrazy, opowieści, kształty, muzykę, tworzy piękno, dopowiada za wyobraźnie, generuje pragnienia. Prawa półkula jest bardzo podatna na emocje oraz rozbudza pragnienia.
- 5 etapów perswazji
1) przyciągnij, pochwyć i zatrzymaj uwagę. Żeby w ogóle można było dokonać perswazji należy oczywiście zwrócić na siebie uwagę odbiorcy, przykuć jego uwagę, zafrapować go czymś, zmusić go do oderwania się od rutyny, codzienności bądź zajęcia tylko po to, żeby nas wysłuchać. Potem należy utrzymać jego uwagę, tak aby do końca wysłuchał tego co chcemy mu przekazać, żeby po pierwszym zadaniu nie powiedział: „eee … to głupie” wracam do roboty.
2) Pobudź wyobraźnię i oddziałuj na podświadomość, wywołaj oczekiwane myślenie, emocje. Na tym etapie zostaje podświadomie podjęta decyzja. W tym momencie musisz silnie wpłynąć na prawą półkulę tak aby przyćmić błagania i krzyki prawej. Zrobić tak, żeby argumenty lewej półkuli nie dokonały zmiany decyzji. Przekaz emocjonalny musi być na tyle silny, żeby był mocniejszy od chłodnej analizy lewej półkuli.
3) Dostarcz racjonalnych uzasadnień dla tej decyzji. Rozbudzenie pragnień prawej półkuli to jedno. Trzeba jednak przygotować odpowiednią pożywkę dla lewej półkuli. Musi dostac ona szereg suchych danych, informacji, i musi dostać racjonalne argumenty, które będą przekonywujące.
4) Powiedz co chcesz, aby zrobił. Mózg, aby prawidłowo funkcjonować musi mieć cel. Musisz wskazać osobie z która rozmawiasz co właściwie od niej oczekujesz i co chcesz zrobić. W wypadku sprzedaży, jest do dokonanie zakupu. Jasno precyzując cel klientowi można zwiększyć szansę na udaną transakcję.
- Maksymalnie ułatw mu działanie. Jeżeli chcesz sprzedać produkt, maksymalnie ułatw klientowi kupno. Zrób tak, aby nie musiał nic więcej robic oprócz kliknięcia, albo podpisu ewentualnie wypełnienia podstawowych danych. Klient musi mieć możliwość dokonania błyskawicznego zakupu.
- ludzie najszybciej zauważają elementy wyróżniające się z tła. Jest to naturalne, w dzisiejszym świecie jest taki przesyt informacji, że trzeba nprawdę się wyróżniać ażeby zwrócić uwagę klienta.
- ludzką uwagę zwraca zmiana i ruch. Ludzki mózg wprost uwielbia, kiedy coś się dzieje, coś się rusza, staje się wtedy bardziej aktywny i chętny do dizłania.
- wykorzystuj autorytety. Autorytety posiadają niezwykłą moc. Budują zaufanie niesamowicie szybko oraz skutecznie. Nie ma nic lepszego niż produkt popraty pozytywną opinią jakiegoś autorytetu.
- dostrajanie do wartości klientów i referencje klientów. Dwie najsilniejsze rzeczy w sprzedaży. Należy współgrać z wartościami klienta, tak aby ich nie negoac i nie obrażać. Po za tym najlepszą reklamą i gwarantującą najwyższą skuteczność jest referencja. Żadna reklama nie jest skuteczniejsza niż referencja przyjaciela, który mówi, że dany produkt/ usługa firma są świetne. Dbaj zatem tak o klienta, żeby mówił o tobie wszystkim swoim znajomym, a będziesz miał zagwarantowany sukces.
- ludzie najczęściej nie potrafią się oprzeć ciekawości, łatwo dają się sprowokować i często bywają przekorni. Więc skoro napiszesz im lub powiesz, żevy czegoś nie czytali to właśnie to przeczytają i tak dalej. Tak samo dzieje się ciekawością. Ludzi trawi ogień wewnętrzny, kiedy są czegoś bardzo ciekawi. Rozbudź w nich ciekawość, a możesz liczyć nawet na zaangażowanie ze strony klienta.
- słowo rozpoczynające, które SA bardzo skuteczne to na przykład: jak, dlaczego, ty, bezpłatnie
- człowieka interesują najbardziej on sam. W taki sposób działa mózg gadzi, z natury jesteśmy egoistami. Dlatego kiedy prowadzisz biznes wiedz, że oni kupując dany produkt, szukają korzyści dla siebie, ty ich nie interesujesz. Jeżeli myślisz że robią coś ze względu na ciebie to się mylisz.
- ogólnikowe określenia stymulują myślenie. Ogólnikowe stwierdzenia wymagają dopowiedzenia w celu jego zrozumienia. Osoba, kiedy usłyszy ogólnikowy wyraz musi chwile pomyśleć, aby coś do niego dodać i zrozumieć. Pomaga to podtrzymać zaangażowanie w dialogu.
- Kotwicami mogą być; obrazy, miejsce przedmioty, muzyka. Są to bardzo silne kotwice. Bardzo często kojarzymy to jak się czuliśmy w danym miejscu, kiedy słuchaliśmy danego utworu. Te kotwice sytuacyjne mają ogromną moc, dlatego warto jest stosować, bo są po prostu bardzo potężne. Umiejętne kotwiczenie w ludziach pewnego stanu pomaga do niego wrócić w każdej chwili za pomocą danego bodźca, który to posłużył do zakotwiczenia na przykład danego stanu emocjonalnego. Umiejętność zręcznego posługiwania się tą umiejętnością może dać piorunujące efekty.
- pobudź wyobraźnię klienta i zarzuć temat fantazji, wyobrażeń, aby myśli pobiegły z góry wybranym przez ciebie torem oraz zaczęły wywoływać przydatne dla ciebie emocje. Wcale nie musisz oczekiwać i próbować, żeby ktoś powtórzył to co ty powiedziałeś o wiele łatwiej jest po prostu takie ukierunkowanie pytaniami i innymi sposobami rozmowy, aby to rozmówca sam doszedł do takiego wniosku jak my, podjął taką decyzję jak my i tak d dalej.
- Etapy perswazyjnej komunikacji:
1) przeciągający uwagę tytuł. Szacuje się, że najważniejsze są 3 pierwsze słowa. Błyskawicznie muszą zwrócić na siebie uwagę, tak aby klient w ogóle spostrzegł i zainteresował się sprzedawaną rzeczą.
2) zdanie otwierające, które wymusza poświęcenie całej uwagi i pobudza emocje i sprawie, że klient zaczyna chcieć to kupić. Można zagrać przekornie. Typu jeżeli nie interesuje cię wzniesienie biznesu na kolejny wyższy poziom to nie masz co tracić swojego cennego czasu i odłóż tę książke. Pytanie kto by nie chciał wznieść biznesu na wyższy poziom,? O to w tym właśnie chodzi. Powinieneś na samym początku tak sprowokowac klienta, żeby kupił to a nie się obraził.
3) logiczne argumenty dokonania zakupy. Zaraz za ciekawością, prowokacją i rozbudzeniem pragnienia należy podać jak najbardziej przekonywujące w danym temacie argumenty dlaczego ten zakup jest słuszny i co będzie miał z tego klient.
4) Po tym wszystkim podaj ofertę nie do odrzucenia. Sposobów zrobienia takiej oferty jest kilka. Musi być ona jednak na tyle atrakcyjna, że wywołałaby poczucie straty i zaprzepaszczenia okazji. Daj ofertę nie do odrzucenia, a klient jej nie odrzuci.
- Klient najczęściej zadaje sobie następujące pytania (dogłębnie trzeba to zrozumieć i działać tak żeby dawać odpowiedź na te pytania): Jak to się ma do mnie? Dlaczego ma mnie to obchodzić? Co ja z tego będę mieć? Kluczowe jest zaspokojenie tych pytań i zrozumienie tego schematu. Musisz dać coś konkretnie klientowi, musi poczuć zysk, musi wiedzieć ze jest to mu to potrzebne i że zrobił świetny interes.
- Zadbaj o następujące rzeczy:
1) twoje pierwsze słowa muszą wyróżniać się z tła, aby przebić się przez gąszcz innych. Musisz myśleć i działać kreatywnie, być o krok od innych. Mieć po prostu jaja i próbować nowych rzeczy.
2) twój odbiorca uznał, że tyczy się to jego spraw. Musi wiedzieć, że to coś co sprzedajesz jest mu potrzebne, że dotyka jego samego, pozwala rozwiązać mu problemy.
3) W nagłówku przemawiaj do podświadomości. Podejmujemy decyzję podświadomie, dlatego należy tak zrobić, aby podjął klient decyzję już wcześniej na poziomie nieświadomości.
4) przedstaw maksymalną korzyść. Czyli wspomniana korzyść dla klienta. Musi on widzieć jak najwięcej korzyści dla niego. Musi uwierzyć, że jest to mu niezbędne oraz że wiele zyska dzięki temu zakupowi.
- pobudź pragnienie albo marzenie, zacznij je odbierać, a następnie zaproponuj rozwiązanie. Niesamowicie skuteczny i powalający schemat, szczególnie widoczny w przeróżnych religiach.
- dowiedz się co ich bolui, rozgrzeb ranę i zaproponuj balsam, lekarstwo. Podobny schemat działania do powyższego. Znajdź to co ich najbardziej boli, przeszkadza, spotęguj ich uczucie a potem zaproponuj rozwiązanie, ból będzie tak wielki, że skorzystają z twojego rozwiązania i jeszcze będą ci za to dziękować.
- logicznie przekonywujący powód do podjęcia polecanego działania podawaj na końcu. Tak, aby uciszyć lewą półkule i natychmiast zakończyć sprzedaż.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brytyjczycy, nic się nie stało!!!
Brytyjczycy, nic się nie stało!!! A to gagatek ! Przecie kosher Izaak … https://geekweek.interia.pl/nauka/news-newton-jakiego-nie-znamy-zb...
-
Merdanie ogonem u psa jest dla większości ludzi czytelne. Świadczy o ekscytacji i pozytywnym nastawieniu zwierzęcia. A jeśli kot macha ogo...
-
Polskie drewno opałowe ogrzeje Niemców. Co zostanie dla Polaków? Ilość drewna byłaby w Polsce wystarczająca, gdyby nie było ono sprzedawan...
-
… pokrzyżował plany Żydom z Chabad Lubawicz – czyli: mene, tekel, upharsin Junta planowała zasiedlenie Ukrainy Żydami z USA. 9 marca 2014 ro...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz