Przysz艂o艣膰 Ameryki
馃槨
Wi臋kszo艣膰 Amerykan贸w nie ma zaufania do prezydenta Bidena.
W kwietniu 2023 roku mniej ni偶 czterech na 10 doros艂ych Amerykan贸w (37 procent) stwierdzi艂o, 偶e popiera Joe Bidena na stanowisku prezydenta, a sze艣ciu na 10 poda艂o, 偶e nie aprobuje jego dzia艂a艅.
Ameryka艅scy wyborcy uwa偶aj膮 obecnie, 偶e kontrolowanie ameryka艅skiej granicy jest wa偶niejsze ni偶 pomoc Ukrainie w walce z Rosj膮. Po raz pierwszy od 30 lat odsetki rz膮du USA od d艂ugu publicznego s膮 r贸wne wydatkom na obronno艣膰.
Takie wyniki zachwia艂yby zaufaniem do ka偶dego rz膮du, przy czym Waszyngton i jego sojusznicy z NATO musz膮 wzi膮膰 pod uwag臋 znacznie wi臋cej. Rzekome wysi艂ki Departamentu Stanu maj膮ce na celu zamro偶enie wojny na Ukrainie s膮 w Moskwie stanowczo odrzucane przez ka偶dego kompetentnego obserwatora rosyjskiego rz膮du. Waszyngton nie ma poj臋cia, jak zako艅czy膰 600-dniowy konflikt.
Tymczasem sankcje administracji Bidena w dalszym ci膮gu znacz膮co os艂abiaj膮 kolektywny Zach贸d. Gospodarki europejskie pogr膮偶aj膮 si臋 w recesji. Niemiecka gospodarka, najwi臋ksza w strefie euro, trzeci kwarta艂 z rz臋du znajduje si臋 w stagnacji. W 2022 roku niemieccy producenci samochod贸w wyprodukowali prawie 40 procent mniej pojazd贸w ni偶 10 lat temu. Rozpocz臋艂a si臋 deindustrializacja Niemiec.
Wojna zast臋pcza Waszyngtonu przeciwko Moskwie i przebieg wojny na polu bitwy, w po艂膮czeniu ze skutkami gospodarczymi, przesuwaj膮 r贸wnowag臋 si艂 na korzy艣膰 Moskwy. Ukrai艅scy 偶o艂nierze gin膮 na skal臋 por贸wnywaln膮 z I wojn膮 艣wiatow膮. Sztuka wojenna zawsze podlega wp艂ywowi technologii, a wojna Ukrainy z Rosj膮 nie jest wyj膮tkiem. Si艂y ukrai艅skie, podobnie jak si艂y sojusznicze USA i NATO, nadal s膮 zorganizowane, aby odtworzy膰 wersj臋 II wojny 艣wiatowej. Taki stan rzeczy to przepis na pora偶k臋 z si艂ami rosyjskimi zorganizowanymi na potrzeby wojny XXI wieku.
Dzi艣 rosyjska bro艅 ofensywna – artyleria, rakiety, drony – w po艂膮czeniu ze sta艂膮 obserwacj膮 powietrzn膮 w ramach g臋stej, zintegrowanej obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej stwarza warunki na polu bitwy podobne do tych, jakich do艣wiadczy艂a armia niemiecka w ostatnim roku II wojny 艣wiatowej. Od chwili wyl膮dowania armii ameryka艅skiej i brytyjsko-kanadyjskiej w Normandii 5000 ameryka艅skich i brytyjskich samolot贸w bojowych w powietrzu nad Europ膮 Zachodni膮 uniemo偶liwi艂o niemieckim si艂om l膮dowym manewrowanie. Bez os艂ony taktycznej i wsparcia powietrznego jednostki niemieckie mog艂y porusza膰 si臋 tylko w nocy, a nigdy w 艣wietle dziennym.
Prezydent Ukrainy Wo艂odymyr Zelenski nie ukrywa, 偶e wojna zast臋pcza prowadzona przez Waszyngton nie jest dobrze odbierana przez obywateli Europy i Stan贸w Zjednoczonych. Wie, 偶e NATO ma k艂opoty. Wydarzenia na Ba艂kanach w latach 90-tych zapocz膮tkowa艂y niezdarny rozw贸j, kt贸ry mia艂 na celu przekszta艂cenie NATO w ofensywny instrument ameryka艅skiej strategii bezpiecze艅stwa narodowego. Si艂y NATO nie s膮 jednak przygotowane do prowadzenia wojny konwencjonalnej na wysokim szczeblu.
Jak mo偶na si臋 by艂o spodziewa膰, wyborcy w 32 pa艅stwach cz艂onkowskich NATO kwestionuj膮 zasadno艣膰 outsourcingu swojego bezpiecze艅stwa narodowego i kondycji gospodarczej swoim w艂asnym i globalistycznym elitom. Europejczycy musz膮 wkr贸tce zdecydowa膰, czy w imieniu NATO po艣wi臋ci膰 to, co pozosta艂o z suwerenno艣ci narodowej i zdrowia gospodarczego, czy te偶 zawiesi膰 pomoc dla re偶imu Zelenskiego i negocjowa膰 bezpo艣rednio z Moskw膮. Europejski wk艂ad w wojn臋 zast臋pcz膮, wynosz膮cy og贸艂em oko艂o 167 miliard贸w dolar贸w, jest wy偶szy ni偶 wk艂ad Waszyngtonu.
W obliczu s艂abej gospodarki i ni偶szych cen obligacji rz膮dowych administracja Bidena i partnerzy na Kapitolu, waszyngto艅ska ‚partia jedno艣ci’ [tak nazywa MacGregor grup臋 polityk贸w z obu ameryka艅skich partii, kt贸rych 艂膮czy poparcie dla wojny na Ukrainie – przypis ZB] maj膮 w rzeczywisto艣ci tylko dwie mo偶liwo艣ci. Po pierwsze, zmniejszy膰 straty USA i sojusznik贸w na Ukrainie. Ograniczy膰 wydatki uznaniowe i skoncentrowanie si臋 na sytuacjach kryzysowych w kraju na po艂udniowej granicy oraz w najwi臋kszych miastach Ameryki. Albo po drugie, rz膮d i ‚partia jedno艣ci’, mog膮 eskalowa膰 konflikt z Moskw膮.
Og艂oszony przez Bia艂y Dom zamiar dostarczenia na Ukrain臋 wojskowych system贸w rakiet taktycznych o zasi臋gu 300 km, wraz z niemieckimi rakietami manewruj膮cymi Taurus i inn膮 broni膮 ofensywn膮, wydaje si臋 wskazywa膰, 偶e Waszyngton sprzyja eskalacji. Ale 偶aden pojedynczy system uzbrojenia nie jest w stanie zmieni膰 faktu, 偶e ukrai艅skie si艂y zbrojne z ka偶dym dniem s膮 coraz s艂absze.
Spychanie niebezpiecznych warunk贸w na skraj konfliktu nie jest niczym nowym w ameryka艅skiej polityce zagranicznej i obronnej. Po pustynnej burzy w 1991 roku i upadku Zwi膮zku Radzieckiego w 1992 roku si艂a i wp艂ywy USA wzros艂y wyk艂adniczo. Apetyt Waszyngtonu na wype艂nienie rzekomo ‚niekontrolowanych przestrzeni’ ameryka艅sk膮 pot臋g膮 militarn膮 by艂 nienasycony. Przez 30 lat Waszyngton m贸g艂 swobodnie interweniowa膰 kiedykolwiek i gdziekolwiek chcia艂, tworz膮c nowe ‚granice niepewno艣ci’ na Ba艂kanach, w Azji Po艂udniowo-Zachodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce P贸艂nocnej.
Waszyngto艅ska ‚partia jedno艣ci’ (korporacyjni oligarchowie, w艂adze ds. zdrowia, media g艂贸wnego nurtu, media spo艂eczno艣ciowe, agencje g艂臋bokiego pa艅stwa, 艣rodowiska akademickie, Hollywood i szereg w膮tpliwych agencji mi臋dzynarodowych, takich jak ONZ/WHO/WEF) szybko zainwestowa艂a biliony dolar贸w, aby przyspieszy膰 globalizacj臋 dzi臋ki pot臋dze militarnej USA.
Marnotrawstwo wydatk贸w na obron臋, nadmierna redundancja zdolno艣ci i op贸r wobec bardzo potrzebnych zmian w planowaniu i modernizacji si艂 jasno pokazuj膮, 偶e si艂y zbrojne USA nie s膮 przystosowane do nowoczesnej wojny konwencjonalnej na najwy偶szym poziomie. Walki na Ukrainie pokazuj膮, 偶e Waszyngton nie mo偶e d艂u偶ej ignorowa膰 wp艂ywu geografii, kultury i ekonomii, kt贸re ograniczaj膮 wykorzystanie ameryka艅skiej pot臋gi militarnej.
Era bogactwa i nieograniczonych wydatk贸w na obronno艣膰 dobiega ko艅ca. To, jak Waszyngton zareaguje na t臋 rzeczywisto艣膰, zadecyduje o przysz艂o艣ci Ameryki.
Napisa艂: Douglas MacGregor
Opracowa艂: Zygmunt Bia艂as
https://zygmuntbialas.wordpress.com
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz